Методика «Драконові ключі» створена Сергієм
Ракомболем.
«Драконові
ключі» - це альбом розмальовок, в якому всі малюнки сконструйовані таким чином, що взаємодія з ними
проявляє і активізує різноманітні і різнорівневі приховані творчі можливості особистості.
В основі малюнків - фрактальна схема-матриця,
ритміка якої підпорядкована «золотим пропорціям» і резонує з реальною ритмікою
психічних процесів людини і магнітосфери Землі.
Фракта́л (лат. fractus — подрібнений, дробовий) — нерегулярна, самоподібна структура.
Всі
малюнки серії можна
розділити на дві групи:
- Одинарні
- Подвійні
(парні) - малюнок і його дзеркальне подібність для розвитку право- і левополушарного
людського сприйняття і дії.
За допомогою
методики «Драконові ключі»:
Ø
Гармонізується
загальний психічний стан.
Ø
Зростає зосередженість і концентрація уваги.
Ø
Відбувається активізація творчих можливостей,
розвиток уяви. Активізуються міжпівкульні зв'язку в головному мозку.
Ø
Встановлюється гармонійне співвідношення між
лівою і правою півкулями мозку.
Ø
Зростає почуття ритму.
Ø
Розвивається дрібна моторика, асоціативне і
образне мислення.
Таким чином, методика має і розвиває, і
психотерапевтичний ефекти.
В своїй
роботі я спробувала використати цю методику з дітьми старшого
дошкільного віку.
Дітям пропонуються кольорові олівці,
крейда, фломастери і малюнки
за вибором з проханням розфарбувати зображення за їх бажанням. Під час роботи звучить спокійна музика для
релаксації.
Можна також працювати в парах: дві дитини або дитина
і дорослий розфарбовують разом так, щоб вийшла загальна картинка. У цьому
випадку додатково йде розвиток комунікативних навичок. Підвищується фонова
активність кори півкуль головного мозку - це проявляється в потоці питань і
фантазії дитини. Діти із задоволенням складають казку на тему намальованого
персонажа. А казка, придумана дитиною - це також матеріал для роздумів над
страхами, тривогами, переживаннями, дитячо-батьківськими відносинами,
проблемами розвитку мови дошкільника.
Методика «Драконові
ключі» дає можливість :
Для педагога:
- Діагностична складова: можливість
заглянути у внутрішній світ дитини;
- Психокоррекционная складова: Гармонізація внутрішнього
світу дитини: часткове вирішення проблем дітей групи «ризику» через
арт-терапію.
Для дитини:
- Розвиваюча складова.
- Можливість самовираження, творчості через вибір
малюнка, матеріалу, кольору.
- Отримання задоволення від процесу малювання.
- Можливість реалізувати свої творчі здібності через
малювання і створення казки
про намальований об'єкт.
Але
робота з малюнками даної методики триває досить довго, а тривалість заняття
лише 25 хв., воно має певну структуру і присвятити його роботі тільки з даними
малюнками не має можливості, тому я вирішила спробувати, як варіант, самостійне
створення дітьми незвичайних розмальовок, в подальшому їх розфарбовування і
складання невеличких розповідей за малюнком.
В
подальшому планую використовувати дану методику в роботі з педагогами нашого
закладу, а також в роботі з батьками, що сприятиме поліпшенню емоційного стану
педагогів, зміни психологічної атмосфери в колективі, зняття напруженості,
груповому згуртуванню.
Немає коментарів:
Дописати коментар