21 січня 2024

Методика «Драконові ключі» (Розвиваючі розмальовки для дітей та дорослих)

 

Методика «Драконові ключі» створена Сергієм Ракомболем.

 «Драконові ключі» - це альбом розмальовок, в якому всі малюнки сконструйовані таким чином, що взаємодія з ними проявляє і активізує різноманітні і різнорівневі приховані творчі можливості особистості.

В основі малюнків - фрактальна схема-матриця, ритміка якої підпорядкована «золотим пропорціям» і резонує з реальною ритмікою психічних процесів людини і магнітосфери Землі.

Фракта́л (лат. fractus — подрібнений, дробовий) — нерегулярна, самоподібна структура. 

Всі малюнки серії можна розділити на дві групи:

- Одинарні

- Подвійні (парні) - малюнок і його дзеркальне подібність для розвитку право- і левополушарного людського сприйняття і дії.

За допомогою методики «Драконові ключі»:

Ø Гармонізується загальний психічний стан.

Ø Зростає зосередженість і концентрація уваги.

Ø Відбувається активізація творчих можливостей, розвиток уяви. Активізуються міжпівкульні зв'язку в головному мозку.

Ø Встановлюється гармонійне співвідношення між лівою і правою півкулями мозку.

Ø Зростає почуття ритму.

Ø Розвивається дрібна моторика, асоціативне і образне мислення.

Таким чином, методика має і розвиває, і психотерапевтичний ефекти.

В своїй роботі я спробувала використати цю методику з дітьми старшого дошкільного віку.

Дітям пропонуються кольорові олівці, крейда, фломастери і малюнки за вибором з проханням розфарбувати зображення за їх бажанням. Під час роботи звучить спокійна музика для релаксації.

Можна також працювати в парах: дві дитини або дитина і дорослий розфарбовують разом так, щоб вийшла загальна картинка. У цьому випадку додатково йде розвиток комунікативних навичок. Підвищується фонова активність кори півкуль головного мозку - це проявляється в потоці питань і фантазії дитини. Діти із задоволенням складають казку на тему намальованого персонажа. А казка, придумана дитиною - це також матеріал для роздумів над страхами, тривогами, переживаннями, дитячо-батьківськими відносинами, проблемами розвитку мови дошкільника.

Методика «Драконові ключі» дає можливість :

Для педагога:

- Діагностична складова: можливість заглянути у внутрішній світ дитини;

- Психокоррекционная складова: Гармонізація внутрішнього світу дитини: часткове вирішення проблем дітей групи «ризику» через арт-терапію.

Для дитини:

- Розвиваюча складова.

- Можливість самовираження, творчості через вибір малюнка, матеріалу, кольору.

- Отримання задоволення від процесу малювання.

- Можливість реалізувати свої творчі здібності через малювання і створення казки про намальований об'єкт.

Але робота з малюнками даної методики триває досить довго, а тривалість заняття лише 25 хв., воно має певну структуру і присвятити його роботі тільки з даними малюнками не має можливості, тому я вирішила спробувати, як варіант, самостійне створення дітьми незвичайних розмальовок, в подальшому їх розфарбовування і складання невеличких розповідей за малюнком.

В подальшому планую використовувати дану методику в роботі з педагогами нашого закладу, а також в роботі з батьками, що сприятиме поліпшенню емоційного стану педагогів, зміни психологічної атмосфери в колективі, зняття напруженості, груповому згуртуванню.



 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар